HOMOSUM Ośrodek Psychoedukacji

HOMOSUM jest organizacją zrzeszoną w Polskiej Federacji Psychoterapii.
HOMOSUM jest zarejestrowaną placówką szkolnictwa niepublicznego.
HOMOSUM posiada status niepublicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej.
HOMOSUM jest w rejestrze przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną.

logo HOMOSUM
http://homosum.pl/new/modules/mod_image_show_gk4/cache/slajdy.rodzinagk-is-94.jpglink
http://homosum.pl/new/modules/mod_image_show_gk4/cache/slajdy.motylgk-is-94.jpglink
http://homosum.pl/new/modules/mod_image_show_gk4/cache/slajdy.mostgk-is-94.jpglink
http://homosum.pl/new/modules/mod_image_show_gk4/cache/slajdy.golebiegk-is-94.jpglink
http://homosum.pl/new/modules/mod_image_show_gk4/cache/slajdy.drz_1000x300gk-is-94.jpglink
http://homosum.pl/new/modules/mod_image_show_gk4/cache/slajdy.okna_1000x300gk-is-94.jpglink
Loading…

Standardy Ośrodka Psychoedukacji Homosum

  1. Informacja wstępna:
    1. rozmowa telefoniczna : - cena, tryb pracy, terminy i zawieranie wstępnych umów przez telefon, podanie zakresu możliwych usług, umówienie terminów pierwszego spotkania.
    2. Informacja na stronie internetowej ośrodka, reklama w mediach związanych tematycznie z pracą ośrodka, ulotki informacyjne.
  2. Badania psychologiczno-pedagogiczne ODBIORCY: rodzice/opiekunowie, dzieci,młodzież:
    1. spotkanie – wywiad z rodzicami lub rodzicem/ opiekunem: - wywiad, - podpisanie zgody na badanie ( podpisanie wniosku), - zebranie dokumentacji od rodzica/opiekuna (wcześniejsze opinie, wytwory dziecka – zeszyty, rysunki, ewentualne skierowanie od nauczycielki, pedagoga),
    2. badanie psychologiczne,
    3. badanie pedagogiczne,
    4. spotkanie podsumowujące z rodzicami/opiekunami – wydanie opinii i omówienie wyników. Opinia zawiera: epikryzę, diagnozę pedagogiczną, zalecenia i wskazania skierowane zarówno do rodziców i pedagogów, nazwiska zespołu diagnozującego, zacytowaną aktualnie obowiązującą podstawę prawną, na mocy której wydaje się opinię,
    5. osoba przekazująca opinię rodzicowi ma obowiązek poinformować rodzica o możliwości dalszych działań mogących usprawnić funkcjonowanie dziecka oraz, w razie konieczności, skierować na dalsze specjalistyczne badanie.
  3. Konsultacje indywidualne i rodzinne::
    1. rozmowa wstępna – wywiad (badanie potrzeb);
    2. założenie karty klienta/ rodziny (przechowywane dane są poufne);
    3. zawarcie wstępnego kontraktu – o czasie pracy, cenie za usługę i warunkach płatności oraz sposobie kontaktu z terapeutą poza spotkaniami;
    4. ustalenie trybu pracy i wstępnych metod;
    5. uzyskanie ewaluacji w trakcie i po zakończeniu pracy.
  4. Szkolenia i warsztaty edukacyjno-rozwojowe: ODBIORCY: dzieci i młodzież oraz osoby dorosłe (rodzice, opiekunowie, nauczyciele i inne osoby zainteresowane własnym rozwojem).
    1. nabór – poprzez zgłoszenie telefoniczne oraz drogą mailową;
    2. określenie wstępnych warunków uczestnictwa; - tematyka (program i cele); - miejsce i czas trwania; - odpłatność; - prognozowana liczebność grupy; - wiek i zawód; - uzyskiwane uprawnienia: zaświadczenia, świadectwa i certyfikaty; - pozyskiwanie ewaluacji.
  5. Współpraca z instytucjami / partnerami: - pozyskiwanie instytucji / partnerów do współpracy poprzez: kontakt osobisty, kontakt telefoniczny, rozprowadzanie ulotek reklamowych, składanie ofert, mailing, - badanie potrzeb i określanie tematyki szkolenia poprzez wywiad z osobami decydującymi i poprzez ankiety dla personelu biorącego udział w potencjalnym szkoleniu, - dostosowanie treści szkolenia/ warsztatów do potrzeb instytucji i uczestników w/w, - przygotowywanie autorskich programów i materiałów szkoleniowych dla uczestników, - opracowanie dla uczestników bibliografii w związku z szkoleniem/ warsztatami; - opracowanie arkuszy ewaluacyjnych dla uczestników, - analiza arkuszy ewaluacyjnych i wyciąganie wniosków poprzez zespół trenerski, - przygotowanie zaświadczeń, świadectw ukończenia, - przygotowanie wniosków podsumowujących szkolenie dla instytucji.
  6. Narady w zespole psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, trenerów/nauczycieli - zebrania w zespole w celu uzgadniania miesięcznych planów funkcjonowania placówki, - superwizje wewnętrzne dot. pracy z klientami placówki, -indywidualne konsultacje merytoryczne pracowników z dyrektorami placówki (w zależności od potrzeb), - konsultacje mailowe pracowników i dyrektorów dot. opinii oraz materiałów szkoleniowych czy innych materiałów edukacyjnych zw. z funkcjonowaniem placówki.

Copyright © 2013 Homosum - Wszelkie prawa do serwisu zastrzeżone.