HOMOSUM jest organizacją zrzeszoną w Polskiej Federacji Psychoterapii.
HOMOSUM jest zarejestrowaną placówką szkolnictwa niepublicznego.
HOMOSUM posiada status niepublicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej.
HOMOSUM jest w rejestrze przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną.
rozmowa telefoniczna : - cena, tryb pracy, terminy i zawieranie wstępnych umów przez telefon, podanie zakresu możliwych usług, umówienie terminów pierwszego spotkania.
Informacja na stronie internetowej ośrodka, reklama w mediach związanych tematycznie z pracą ośrodka, ulotki informacyjne.
Badania psychologiczno-pedagogiczne ODBIORCY: rodzice/opiekunowie, dzieci,młodzież:
spotkanie – wywiad z rodzicami lub rodzicem/ opiekunem: - wywiad, - podpisanie zgody na badanie ( podpisanie wniosku), - zebranie dokumentacji od rodzica/opiekuna (wcześniejsze opinie, wytwory dziecka – zeszyty, rysunki, ewentualne skierowanie od nauczycielki, pedagoga),
badanie psychologiczne,
badanie pedagogiczne,
spotkanie podsumowujące z rodzicami/opiekunami – wydanie opinii i omówienie wyników. Opinia zawiera: epikryzę, diagnozę pedagogiczną, zalecenia i wskazania skierowane zarówno do rodziców i pedagogów, nazwiska zespołu diagnozującego, zacytowaną aktualnie obowiązującą podstawę prawną, na mocy której wydaje się opinię,
osoba przekazująca opinię rodzicowi ma obowiązek poinformować rodzica o możliwości dalszych działań mogących usprawnić funkcjonowanie dziecka oraz, w razie konieczności, skierować na dalsze specjalistyczne badanie.
Konsultacje indywidualne i rodzinne::
rozmowa wstępna – wywiad (badanie potrzeb);
założenie karty klienta/ rodziny (przechowywane dane są poufne);
zawarcie wstępnego kontraktu – o czasie pracy, cenie za usługę i warunkach płatności oraz sposobie kontaktu z terapeutą poza spotkaniami;
ustalenie trybu pracy i wstępnych metod;
uzyskanie ewaluacji w trakcie i po zakończeniu pracy.
Szkolenia i warsztaty edukacyjno-rozwojowe: ODBIORCY: dzieci i młodzież oraz osoby dorosłe (rodzice, opiekunowie, nauczyciele i inne osoby zainteresowane własnym rozwojem).
nabór – poprzez zgłoszenie telefoniczne oraz drogą mailową;
określenie wstępnych warunków uczestnictwa; - tematyka (program i cele); - miejsce i czas trwania; - odpłatność; - prognozowana liczebność grupy; - wiek i zawód; - uzyskiwane uprawnienia: zaświadczenia, świadectwa i certyfikaty; - pozyskiwanie ewaluacji.
Współpraca z instytucjami / partnerami: - pozyskiwanie instytucji / partnerów do współpracy poprzez: kontakt osobisty, kontakt telefoniczny, rozprowadzanie ulotek reklamowych, składanie ofert, mailing, - badanie potrzeb i określanie tematyki szkolenia poprzez wywiad z osobami decydującymi i poprzez ankiety dla personelu biorącego udział w potencjalnym szkoleniu, - dostosowanie treści szkolenia/ warsztatów do potrzeb instytucji i uczestników w/w, - przygotowywanie autorskich programów i materiałów szkoleniowych dla uczestników, - opracowanie dla uczestników bibliografii w związku z szkoleniem/ warsztatami; - opracowanie arkuszy ewaluacyjnych dla uczestników, - analiza arkuszy ewaluacyjnych i wyciąganie wniosków poprzez zespół trenerski, - przygotowanie zaświadczeń, świadectw ukończenia, - przygotowanie wniosków podsumowujących szkolenie dla instytucji.
Narady w zespole psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, trenerów/nauczycieli - zebrania w zespole w celu uzgadniania miesięcznych planów funkcjonowania placówki, - superwizje wewnętrzne dot. pracy z klientami placówki, -indywidualne konsultacje merytoryczne pracowników z dyrektorami placówki (w zależności od potrzeb), - konsultacje mailowe pracowników i dyrektorów dot. opinii oraz materiałów szkoleniowych czy innych materiałów edukacyjnych zw. z funkcjonowaniem placówki.