HOMOSUM jest organizacją zrzeszoną w Polskiej Federacji Psychoterapii.
HOMOSUM jest zarejestrowaną placówką szkolnictwa niepublicznego.
HOMOSUM posiada status niepublicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej.
HOMOSUM jest w rejestrze przedsiębiorców prowadzących pracownię psychologiczną.
Zespół ośrodka HOMOSUM tworzą doświadczeni psychoterapeuci i trenerzy, psycholodzy, pedagodzy i logopedzi.
Licencjonowana psychoterapeutka The European Certificate Of Psychotherapy, licencjonowana psychoterapeutka Polskiej Federacji Psychoterapii.
Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych oraz terapię par i rodzin.
Licencjonowana trenerka (The NLP Connection, The Society of Neuro-Linguistic Programming), filolog polski, nauczycielka, instruktorka teatralna.
Specjalizuje się w pracy z dramą i psychodramą oraz ustawieniach systemowych, zajęciach z zakresu artterapii i szkoleniach biznesowych. Zajmuje się także prowadzeniem grup rozwoju osobistego, szczególnie dla kobiet.
Pracę socjoterapeutyczną i trenerską rozpoczęła w 1984 roku, ucząc się systematycznie metodyki dramy od aktorów i nauczycieli dramy z Greenwich People Theatre z Anglii.
Przez kilka lat swojej nauki i doświadczania technik dramy w różnych obszarach możliwości jej funkcjonowania zaczęła stopniowo stosować tę metodę w pracy z młodzieżą na zajęciach teatralnych i na lekcjach w liceum, gdzie pracowała jako nauczycielka. Później uczyła metody dramy nauczycieli i wychowawców, rodziców i inne osoby dorosłe zainteresowane własnym osobistym rozwojem i poszerzeniem warsztatu pracy.
Swoją pracę dramową pogłębiła, ucząc się praktycznego zastosowania psychologii na zajęciach Studium Socjoterapii i Warsztatach Pomocy Psychologicznej prowadzonych przez psychologów-trenerów treningu grupowego modelu Gestalt.
Od 1993 roku zaczęła pracować w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej jako pedagog, nauczyciel-terapeuta, gdzie pracowała z grupami młodzieży oraz nauczycielami i wychowawcami, prowadząc treningi rozwoju osobistego, umiejętności wychowawczych, zajęcia psychoedukacyjne.
Tam też rozpoczęła indywidualną psychoterapię z młodzieżą i dorosłymi.
Dalej uczyła się, systematycznie pogłębiając wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii w ramach modelu NLP (etapy: kurs terapeutyczny – praktyk NLP, mistrz NLP i trener NLP, a także kurs hipnozy ). Jej nauczycielami byli m.in.: dr Agnieszka Widera – Wysoczańska – psychoterapeutka, trenerka NLP, a także meta master trenerka NLP, psychoterapeuta dr Chris Hall oraz pedagog meta master trener NLP, Robert Klaus , jak również trener NLP Hermann Walbrodt – Mueller.
W latach 2006 - 2010 ukończyła cykl szkoleniowy z zakresu terapii par i małżeństw w modelu Ericksonowskim oraz dwuletnie studium ustawień systemowych i cykl warsztatów ustawień (według metody Hellingera).
Jej nauczycielami byli, m.i.n, Maria Marquardt z Polskiego Instytutu Ericksonowskiego, a także Heribert Doring-Meijer, Renate Osterrieder oraz Roland Schilling z Niemiec.
Od 1995 r. Wanda Świtała – Rak prowadzi warsztaty, treningi i szkolenia znajdujące się w ofercie Ośrodka Psychoedukacji Homosum.
Psycholog, psychoterapeuta, trener, wykładowca akademicki;
W zakresie diagnostyki psychologicznej posiada uprawnienia:
W zakresie pracy terapeutycznej i treningowej posiada następujące przygotowanie:
Posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie w prowadzeniu psychologicznych badań przydatności zawodowej.
Pracował w Hucie “Bobrek” w Bytomiu, Zespole Elektrociepłowni “Bytom”, KWK “Budryk” w Ornontowicach.
W latach 1990-2000 był właścicielem Pracowni Psychologicznej “Bytom-Bobrek”.
W roku 1990 założył Górnośląski Ośrodek Psychoedukacji NLP.Pełnione funkcje:
Psycholożka, terapeutka, trenerka. Praktyk NLP i Mistrz-Praktyk NLP, Mistrz-Animator Dramy. W jej kręgach zainteresowań znajduje się problematyka zaburzeń łaknienia i w tej dziedzinie zdobywa coraz większe doświadczenie. Prowadzi indywidualne zajęcia rozwojowe z dziećmi, rodzicami, młodzieżą, dorosłymi, ma doświadczenie w pracy diagnostycznej. Prowadzi kursy i szkolenia biznesowe, dramy, NLP, zajęcia w ramach Studium Artterapii, treningi rozwoju osobistego.
Prowadzi biuro ośrodka, zajmuje się sprawami administracyjnymi, koordynuje pracę ośrodka.